Vegan-Masala

Vegan-Masala

Vegan-Masala

 

Jammie wat vind ik dit recept lekker! Dit recept is geïnspireerd door het voedsel dat ik op mijn 200-uurs yogaopleiding heb gegeten. Geheel veganistisch, glutenvrij en suikervrij.

Wat heb je nodig?

  • Kidneybonen (200 gram voor 3 personen)
  • Rijst
  • Tomatensaus
  • 1 teentje knoflook
  • Ui (1 grote of 2 kleine)
  • Spinazie (optioneel)
  • 1 eetlepel komijnpoeder
  • 1 eetlepel korianderpoeder
  • Vers geschilde gember
  • 1 eetlepel kokosolie

Wat ga je doen?

  1. Week van tevoren de kidneybonen een nachtje in water.
  2. Kook de kidneybonen ongeveer 40 minuten tot het gaar is.
  3. Kook de rijst.
  4. Doe de kokosolie met de gesneden ui in een pan en laat dit even sudderen.
  5. Voeg de tomatensaus, knoflook en kruiden toe aan de uien in de pan.
  6. Daarna voeg je de afgegoten kidneybonen toe in de pan.
  7. Optioneel is het toevoegen van rauwe of gekookte spinazie aan dit recept. Ik houd persoonlijk van rauwe spinazie.
  8. Als alles gaar is kun je de spinazie, rijst en de kidneybonen masala opscheppen en het gerecht is klaar om te eten.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *