Oats-frozenfruit-banana-breakfast

Oats-frozenfruit-banana-breakfast

Oats-frozenfruit-banana-breakfast

Een heerlijk veganistisch, gluten- en suikervrij ontbijtje. Ik eet dit bijna elke ochtend, het vult en het is smaakvol. Havervlokken bevatten veel vezels en biedt vele gezondheidsvoordelen.

Wat heb je nodig?

  • Havervlokken (ik gebruik het merk Demeter)
  • Ceylon kaneel (of gewone)
  • 1 banaan (per persoon)
  • Bevroren bessen (Koop een pak met daarin aardbeien, frambozen. bramen, aalbessen en blauwe bessen of bevries zelf fruit in!)
  • Amandelen (optioneel)
  • Kokosrasp (optioneel)
  • Dadels (optioneel)

Wat ga je doen?

  1. Doe de havervlokken in een pan met water (laat het water iets boven de havervlokken uit komen).
  2. Voeg daarna 1 eetlepel (of meer naar keuze) ceylon kaneel toe en roer dit door de havervlokken.
  3. Snij ondertussen de banaan en optioneel een dadel in stukjes.
  4. Haal de havervlokken van het vuur en schenk het in de kom.
  5. Voeg de banaan en wat bevroren fruit toe. Laat het bevroren fruit goed in aanraking komen. met de hete havervlokken, zodat ze gaan smelten.
  6. Voeg als laatst de amandelen en kokosrasp toe (optioneel). Het smaakt al ontzettend lekker door alleen al het toevoegen van het fruit.
  7. Here you go! A vegan breakfast.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *